Gezamenlijk werven en selecteren specifieke doelgroepen

Als recruiter of adviseur arbeidsmarktcommunicatie wil jij voor jouw organisatie voldoende en de juiste medewerkers aantrekken. Je kunt dan tegen vragen aanlopen als: Hoe zorg ik ervoor dat ik alle creatieve manieren van werving en instroommogelijkheden optimaal benut? Of, hoe zet ik de juiste wervingscampagne in om het arbeidsmarkttekort op te lossen en elk talent op de juiste plek in te kunnen zetten? En wat zijn de mogelijkheden voor het gezamenlijk optrekken met collega-organisaties in de regio in de werving?
Wij helpen onze leden door te adviseren over passende (gezamenlijke) werving en voor het bereiken van verschillende doelgroepen. Denk aan jongeren, zij instromers, herintreders en mensen met een lange afstand tot de arbeidsmarkt (inclusie).

Gezamenlijk regionaal werven zij-instroom

Begin 2022 hebben tien ouderenzorgorganisaties en WZW een wervingscampagne ontwikkeld om gezamenlijk zij-instromers te werven voor de regio Arnhem, Nijmegen en Rivierenland. De wervingscampagne heeft tot doel om meer mensen enthousiast te maken voor werken in Zorg en Welzijn. Via deze campagne, waarin ouderenzorgorganisaties en WZW hun wervingskrachten bundelen, kunnen zij-instromers ontdekken of een leerwerktraject vanaf mbo-niveau 3 iets voor hen is, en maken ze kennis met ouderenzorgorganisaties in hun regio. De organisaties komen zo in contact met potentiële zij-instromers, en kijken op basis van persoonlijke kennismakingsgesprekken tijdens de Ontdekdezorg week of er een match is en welk leerwerktraject passend zou zijn.

Voor de campagne zijn er video’s, GIF-jes en afbeeldingen gemaakt van drie zij-instromers die zelf een leerwerktraject aan het volgen zijn. De campagne ging live op 14 februari en loopt tot 8 maart 2022. Dit is een pilot campagne uitgezet op social media gericht op de doelgroep zij-instromers en herintreders, die de mogelijkheid biedt om laagdrempelig te solliciteren, zonder CV of sollicitatiebrief.

Heb jij behoefte om te sparren of wil je advies over de mogelijkheden van gezamenlijk werven of over de werving van een specifieke doelgroep, neem dan contact op met onze collega Susanne, s.haarsma@wzw.nl.

Inspiratie

Gezamenlijke wervingscampagne zij-instroom

Samen met tien ouderenzorgorganisaties heeft WZW een wervingscampagne ontwikkeld om gezamenlijk zij-instromers te werven voor de regio Arnhem, Nijmegen en Rivierenland. De wervingscampagne heeft tot doel om meer mensen enthousiast te maken voor werken in Zorg en Welzijn. Via deze campagne, waarin ouderenzorgorganisaties en WZW hun wervingskrachten bundelen, kunnen zij-instromers ontdekken of een leerwerktraject vanaf mbo-niveau 3 iets voor hen is, en maken ze kennis met ouderenzorgorganisaties in hun regio.

Impressie

Onze leden

Unique Zorg
De Waalborg
sbi formaat
Verburgt Molhuysen
Spectrum Elan
Zorg Plus
Het Schild
Woondroomzorg
Stichting Rooz
Jah Jireh Woonzorg
FNV
Aqua Viva Logo
Karakter
RST Zorgverleners
Driestroom
Wittenbergzorg
Ziekenhuis Gelderse Vallei
Stichting Bethanië
Wondzorg Arnhem
Zorgcentrum Anker Logo
Ziekenhuis Rivierenland
CBS Statline
JADOS
Entrea Lindenhout

Overige projecten van: Thema Doelgroepgericht werven