Geplaatst op 26 september 2020 07:52

Impact corona op imago leren en werken Zorg en Welzijn

Marktonderzoeksbureau Motivaction onderzocht in opdracht van RegioPlus, in samenwerking met de 13 regionale werkgeversverenigingen, de impact van corona op het imago van leren en werken in Zorg en Welzijn. Dat leverde goede aanknopingspunten op voor onze activiteiten en projecten ten behoeve van het imago en de werving van nieuwe medewerkers. 

Het onderzoek laat zien dat zowel de positieve als negatieve associaties met werken in Zorg en Welzijn zijn versterkt zijn door corona. De aandacht voor de zorgverlening tijdens de eerste golf in de media heeft voor meer zichtbaarheid gezorgd. Men is onder meer voldoening uit het werk, samenwerking en betekenisvol werk sterker gaan associëren, tegelijkertijd zijn aspecten als flexibele werkuren, salaris en werkdruk versterkt in negatieve zin. Jongeren (16 t/m 24 jaar) hebben over het algemeen een positiever beeld over leren en werken in de sector.

Benieuwd naar het hele rapport en de aanbevelingen? Lees het hier.